Blog Marcina Bojko

Linux,Windows,serwer, i tak dalej ;)

Samsung Galaxy S2 i Jelly Bean 4.1.2 – w końcu.

Wczoraj (20.02.2013) pojawiła się wyczekiwana przez wielu z nas aktualizacja SG2 do popularnego żelka. Przyznam, iż oczekiwałem jej mniej więcej tak samo jak Duke Nukem Forever – po tylu zapowiedziach i przełożeniach całość projektu widziałem w czarnych barwach.

Niezależnie jednak od nastrojów, aktualizacja pojawiła się na popularnej stronie SamMobile oznaczona jako XEO (nie brandowana Europa). Oczywiście wskazany sposób Samsunga to aktualizacja poprzez pseudo-aplikację – Kies, niestety cudo myśli programistycznej koreańskich przyjaciół pomimo prób na wirtualkach (XP/W7), prób na maszynach fizycznych (W7/W8) nie była w stanie w żaden sposób połączyć się z moim telefonem. Ostatnie próby przeprowadzałem na wirtualkach pod linuksowym hypervisorem – z tym samym efektem. Przeglądając pokrótce fora – nie tylko mnie ten zaszczyt spotkał.

Zostawmy więc w spokoju tą niedoróbkę i przesiądźmy się na Odina.

Wszystko co będziemy potrzebować do operacji to:

  1. Plik z oficjalnym ROM’em – TUTAJ
  2. Aplikację ODIN (1.83) wraz z plikiem ini – TUTAJ
  3. [OPCJONALNIE] nowy kernel Siyah wspierający w pełni rootowanie.

Ku mojemu zdziwieniu użycie ODIN’a nie spowodowało wyczyszczenie partycji z danymi – po restarcie wszystkie dane były na swoim miejscu. Sugerowałbym jednak zrealizowanie kopii zapasowej wszystkich aplikacji ORAZ zabezpieczenie plików z pamięci wewnętrznej (na wszelki wypadek). Także dla posiadaczy klawiatury HTC_IME MOD – sugeruje jej odinstalowanie i przełączenie się na oficjalną klawiaturę Samsunga.  Aplikacja niestety działa maksymalnie do wersji 4.0.4, były już przypadki gdy po aktualizacji właściciele nie mogli wpisać PINU z uwagi na ciągły FC tejże klawiatury 😉

1. Oficjalny ROM wypakowujemy z zip’a aby otrzymać plik z rozszerzeniem *.md5. ODIN’a uruchamiamy jako administrator. W sekcji PDA wskazujemy lokalizację pliku z ROM’em.

Upewniamy się iż ‚Re-Partition’ , ‚Flash Lock’,’Phone EFS Clear’, „Phone Bootloader Update’ NIE SĄ ZAZNACZONE.

2. Wyłączamy telefon, za pomocą ‚HOME+Volume Down+Power’ wchodzimy do trybu aktualizacji. Upewniamy się iż Odin widzi telefon (żółte pole w sekcji ID:COM).

odin1

3. Wybieramy ‚Start’, grzecznie czekamy do zakończenia operacji.

4. Czekamy na załadowanie systemu, odpowiadamy grzecznie na pytania z Wizarda Samsunga. SPrawdzamy podstawowe parametru telefonu, aplikacje, ustawienia. Nie przejmujemy się nie działaniem aplikacji wymagających roota. Tu proponuję odczekać kilka minut w spokoju, pozwolić ew. procedurom post-install na zadziałanie.

5. [OPCJA] Zmiana kernela na Siyah – ponownie przeładowujemy telefon do trybu Download, zmieniając plik w sekcji PDA Odina na wskazany kernel.

odin2

6. Wciskamy START i czekamy na zakończenie procesu.

7. Po załadowaniu systemu sprawdzamy czy działa SU. Wchodzimy w aplikacje, wybieramy STweaks i dokonujemy zmian w ustawieniu kernela (opcja, ja uruchomiłem jedynie wsparcie dla BTN LED)

I jak zwykle wskazówka – to co robisz robisz na własną odpowiedzialność, nie mamy żadnych gwarancji na poprawne działanie wszystkich opcji jak wyżej.

2013-02-21 09.49.552013-02-21 09.50.132013-02-21 10.39.18

 

PS. Zauważyłem iż ROM potrzebuje nieco czasu na przyspieszenie i dopasowanie się do bieżącej zawartości – bodajże po 2 restarcie działał już płynnie. Możemy też użyć opcji z recovery ‚Clear cache partition’ – tu jednak pierwszy start potrwa nieco dłużej.

 

Written by marcinbojko

Luty 21, 2013 @ 11:42

Napisane w Uncategorized

Tagged with , ,

komentarzy 16

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wygląda na to, że serwis miał go wcześniej :), jeden z SGS2 który był w serwisie i wrócił 10 dni temu – był już z żelkiem :), niemniej jednak – bardzo dobra informacja

    Marcin Rybak

    Luty 21, 2013 at 12:08

    • I co więcej – działa 😉

      marcinbojko

      Luty 21, 2013 at 12:09

      • mi pierwsza wersja EU nie chciała działac wcale, przeflashowałem na nordic i przez chwilę było OK, później świrowało, obecnie – na najnowszym nordic: I9100XWLSN śmiga aż miło 🙂

        Marcin Rybak

        Kwiecień 10, 2013 at 08:59

  2. Marcinie,

    Miałem również problemy z podłączeniem Kiesa z SGSII.
    U mnie pomógł sposób #5 z tej strony:

    http://www.technipages.com/samsung-galaxy-note-wont-connect-to-kies-fix.html

    Łukasz Ciechanowicz

    Luty 21, 2013 at 20:17

    • Dzięki Łukaszu, przetestowałem je właśnie – oczywiście zgodnie z przewidywaniami – kicha 😦

      marcinbojko

      Luty 21, 2013 at 20:44

  3. a co jeśli odin nie widzi telefonu?

    Anonim

    Kwiecień 13, 2013 at 20:07

    • Zainstaluj sterowniki Samsunga z Kies’a
      Użyj czystego WIndowsa np. z maszyny wirtualnej.

      marcinbojko

      Kwiecień 13, 2013 at 20:18

      • Kies laczy sie przez wifi którego niestety nie mam w tej chwili, moze male krok po kroku- nie jestem orłem w tym temacie 🙂

        Anonim

        Kwiecień 13, 2013 at 20:44

      • instaluje, mam.

        Anonim

        Kwiecień 13, 2013 at 20:48

      • marcinbojko

        Kwiecień 13, 2013 at 20:55

      • ehh niestety nie pykło..nie widzi dalej.. moj tel. byl już 2 razy w naprawie obecnie mam wersję 4.0.4

        Anonim

        Kwiecień 13, 2013 at 20:59

      • A inny komp?

        marcinbojko

        Kwiecień 13, 2013 at 21:06

      • ah jeszcze jedno a jak mi się nie chce wyłączyć telefon przez home volume down i power ? mogę wylączyć fizycznie sam telefon?

        Anonim

        Kwiecień 13, 2013 at 21:13

  4. Added!!
    Enter CS for MD5..
    Check MD5.. Do not unplug the cable..
    Please wait..
    I9100XXMS1_I9100OXAMS1_I9100XXLS8_HOME.tar.md5 is valid.
    Checking MD5 finished Sucessfully..
    Leave CS..
    Odin v.3 engine (ID:9)..
    File analysis..
    SetupConnection..
    teraz mam takie cos..i czekam

    Anonim

    Kwiecień 13, 2013 at 21:18

    • i wszystko jest nieaktywne, a telefon wciaż działa..

      Anonim

      Kwiecień 13, 2013 at 21:21

      • Już jest ok. Odpal Odin’a jako administrator (Run As Administrator)

        marcinbojko

        Kwiecień 13, 2013 at 22:58


Możliwość komentowania jest wyłączona.

