Blog Marcina Bojko

Linux,Windows,serwer, i tak dalej ;)

Pytania do rekrutera – na topie – ;)

Powtarzam  GL, skąd uzyskałem znakomite rady od jednej z koleżanek – HR’ek – o to warto zapytać przesłuchującego nas rekrutera

Co do pytań, które warto zadać rekruterom:

1. Jaka jest kultura organizacyjna w firmie?
2. Co należy do obowiązków człowieka na stanowisku, o które się ubiegam?
3. Jakie są godziny pracy? Jak wygląda kwestia elastyczności czasu zatrudnienia?
4. Dopuszczalne formy umowy?
5. Jaka jest struktura wynagrodzenia? Jednolite, podstawa + prowizja, jakiekolwiek premie, dodatki, narzędzia pracy?
6. Widełki płacowe – albo podaję swoje oczekiwania i pytam czy te pieniądze mieszczą się w ich budżecie. Jeśli ktoś nie umie/nie chce odpowiedzieć na to pytanie to wracam do pytania pierwszego – co z kulturą organizacyjną, skoro tak podstawowe kwestie są nieustalone/objęte straszliwą tajemnicą.
7. Jeśli mam podpisać kontrakt to powstaje jeszcze pytanie jakie są zasady współpracy – jak dużej dyspozycyjności potrzebują, czy trzeba być w biurze jak etatowcy, czy płacą za dni wolne i chorobowe itp.

Written by marcinbojko

Maj 13, 2011 @ 14:28

Napisane w Uncategorized

Tagged with

komentarze 4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szkoda, że tak mało ludzi o tym wie, o to pyta, a potem są niezadowoleni.

    Swoją drogą, jak kiedyś ubiegałem się o jedną posadę, to rekruter w pewnym momencie zaczął się śmiać i stwierdził, że to jego pierwsza rozmowa, na której jest przesłuchiwany, ale ja jestem dziwny 😉

    Andrzej Ośmiałowski

    Maj 13, 2011 at 14:38

  2. Faktycznie, nietypowy przypadek. Większość woli położyć uszy po sobie – jakoś to będzie ;P

    marcinbojko

    Maj 13, 2011 at 14:50

    • Pracowałem po takiej rekrutacji raz. I nigdy więcej. Po prostu zawsze pytam/walczę o swoje. Nie tam, żebym jakiś wymiatacz był, co to to nie 😉

      Andrzej Ośmiałowski

      Maj 13, 2011 at 15:02

  3. Gratuluję. Ja czasem zamykam się dla świętego spokoju – i prawie zawsze tego żałowałem 🙂

    marcinbojko

    Maj 13, 2011 at 15:12


Możliwość komentowania jest wyłączona.

