Blog Marcina Bojko

Linux,Windows,serwer, i tak dalej ;)

Wielkie kobyły, Thunderbird3 i Leopard-Mail-Graphite

Pod tym jakże zajmująco-frapującym tytułem kryje się małe udogodnienie dla wszystkich użytkowników Thunderbirda w wersji 3 i pasującego do niego prześlicznego motywu ‚jestem_jak_z_Apple’  – LeopardMail-Graphite.

Otóż motyw sam w sobie jest niezły – dosyć ciekawe zagospodarowuje nam przestrzeń roboczą udając design a la Mac. Wadą, której przeboleć nie mogłem był rozmiar czcionek w głównym oknie klienta, gdyż takie kobyły perfidnie wyłaziły mi ze wszystkich pól tekstowych, usuwając mój design (skrzynka i preview jednocześnie w 2 panelach). Hmmm.. temat nie reagował na próby zmiany wielkości czcionki w opcjach Thunderbirda, pozostała ręczna jazda.

Szukamy głównego  pliku tematu – tmp-13.xpi, – dla Visty/Windows 7 jest to %User%\AppData\Roaming\Thunderbird\profiles\########.default\extensions\LeopardMailDefaultGraphite@reo-2007\chrome. Odnajdujemy plik xpi, robimy na wszelki wypadek kopię do *.old/bak. Zmieniamy rozszerzenie na .zip, po czym rozpakowujemy tak powstałe archiwum do oddzielnego katalogu. Zawartość archiwum to:

<DIR>          calendar
<DIR>          communicator
<DIR>          editor
<DIR>          global
<DIR>          messenger
<DIR>          messenger-newsblog
<DIR>          mozapps
<DIR>          option
<DIR>          version

Przechodzimy do katalogu Global i odnajdujemy plik global.css. Otwieramy go do edycji w notatniku, czy jakimkolwiek edytorze tekstowym (Word wykluczony : ) ), odnajdujemy sekwencję:

* {
font-family: "Lucida Grande", Segoe UI, Meiryo, MS PGothic, Helvetica, tahoma, sans-serif;
}

window,
wizard,
dialog,
page,
prefwindow {
 background-color: #ededed;
 color: #000;
 font-size: 12px;
}

We wskazanym miejscu (font-size) zmieniamy 12px na pasujące nam np. 9 lub 10. Zapisujemy plik. Następnie całość katalogów wskazanych wyżej pakujemy z powrotem do zipa, zmieniamy mu rozszerzenie na *.xpi i podmieniamy we wcześniej wskazane miejsce. Dla noobów – tak, Thunderbird musi być w tym czasie WYŁĄCZONY 😉

Written by marcinbojko

Grudzień 13, 2009 @ 10:44

Napisane w Uncategorized

Tagged with , , ,

komentarzy 5

Subscribe to comments with RSS.

  1. Swoja droga mogłby ktoś napisać jakiś edytor do themów FF/TB. Btw. zrób żeby obrazek był ‚klikalny” bo tak to nic nie widać, niby można rightclick->pokaż obrazek ale niezbyt to wygodne

    XANi

    Grudzień 14, 2009 at 14:27

  2. Zrobię 😉 Do FF jest ChromeEdit czy coś podobnego.

    marcinbojko

    Grudzień 14, 2009 at 14:30

  3. Mam thunderbird’a 3 i ściągnąłem sobie dzisiaj ten skin. Kompletnie nie przypadł mi do gustu 🙂

    klimek

    Grudzień 14, 2009 at 21:45

  4. Ba, to rzecz gustu:) Mnie pasuje 😉

    marcinbojko

    Grudzień 14, 2009 at 21:50

  5. Za bardzo zżyłem się z M$ Live Mail. Ale myślę, że przetestować byłoby warto.

    NintendoPassion

    Grudzień 16, 2009 at 13:04


Możliwość komentowania jest wyłączona.

