Blog Marcina Bojko

Linux,Windows,serwer, i tak dalej ;)

Hail to the King baby ;)

Już. Stało się. Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad solidną zmianą przyzwyczajeń w temacie telefonów komórkowych. Raz Nokia i zawsze Nokia głosiło słuszne motto. Po krótkich doświadczeniach z Motorolą (bleee), LG (fuj), Samsungiem (Omnia – zemstą za wszystkie koreańskie komedie których nie kupiłem legalnie?) wróciłem do Nokii i SymbianOS w wersji 3 (E71 i Nokia XpressMusic 5800) zastanawiając się czy da się pogodzić funkcje kilku urządzeń w jednym.

Primo: telefon, najchętniej taki, który da się używać, bez konieczności soft-resetu co godzina

Secundo: pocket z możliwością instalacji MobiPocket Readera i setek e-booków

Tertio: możliwość odpalenia i używania Automapy w wersji 5, której userem jestem chyba od 3 czy 4 lat.

Nie jest tajemnicą iż szczególną atencją darzyłem modele firmy HTC (zwłaszcza Diamond i HD), która wraz z opracowaniem interfejsu TouchFlo 3D wydawała mi się liderem jeżeli chodzi o takie zastosowania. Utwierdzał mnie w tym Mario z NintendoPassion opowiadając i pokazując możliwości swojego Tilta.

Nadejszła wiekopomna chwila.

Wybrałem model: HTC Diamond 2, czyli kodowa nazwa ‚Topaz’. Krótka wizyta na forum PDACLUB.pl, przekopanie się przez dziesiątki postów i decyzja: tak, to jest to!

Dostawa – błyskawiczna, cena: atrakcyjna, zabawa: niesamowita 😉

Odkrywając kolejne tips & tricks dzięki forum pdaclub.pl i xda-developers.com dopadłem jeden z lepiej przygotowanych i wzbogaconych ROM’ów dla tego urządzenia. Mowa tu o wersji Billy CustomROM ROM 2.16.21874.1 M25.

Popatrzcie sami:


Written by marcinbojko

Listopad 12, 2009 @ 19:25

Napisane w Uncategorized

Tagged with ,

Komentarzy 9

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ile takie cacko w PL kosztuje?

    W USA odwrotnie, Nokia wcale nie cieszy się aż taką legendarną opinią jak w Polsce. Decyzję podjąłeś po dłuższych badaniach tematu, więc wiesz dokładnie czego szukałeś. Też mam HTC 8925, i choć za murzynami jestem w porównaniu t Diamond 2 (tragiczne Windows Mobile 6.1) to chwalę sobie sprzęt. Jestem ciekaw jaki jest czas reakcji aplikacji i ekranu w porównaniu z iPhone?

    NintendoPassion

    Listopad 20, 2009 at 04:14

  2. Cóż, ceny oscylują od 1500 w górę …

    marcinbojko

    Listopad 20, 2009 at 08:56

  3. Witam.
    Nokii nienawidzą.
    A Windows jest za wolny i za nudny.
    Zabawa z Windowsem jest taka jak z babcią w kościele. Można przed nim uklęknąć i śpiewać do niego pieśni.
    „Działaj szybciej,
    wieszaj się mniej,
    chodzisz jak
    ciągnący się klej…”

    Ktoś

    Listopad 20, 2009 at 10:27

    • Nic tutaj ciekawego nie powiedziałeś. Że Win 6.1 tragiczny, to wszyscy wiedzą. Zobaczymy jak się okaże z 6.5

      NintendoPassion

      Listopad 20, 2009 at 12:47

  4. I co zostaje? iPhonizm? Maemo? Softy a la LGOS? Android?
    Dużo prawdy w tekście o Windowsie, niestety

    marcinbojko

    Listopad 20, 2009 at 10:30

    • Nie znam jeszcze OS Android, ale na pewno jest to ciekawa opcja wobec Windows 6.1

      NintendoPassion

      Listopad 20, 2009 at 12:45

    • Myślę że troszkę za bardzo je…sz iPhone. Za hype wiń dorosłe dzieci a nie firmę. Ideał to nie jest, ale faktycznie, sama wygoda użytkowania urządzenia, stawia bardzo dużą poprzeczkę innym, a właściwie, całej reszcie. Nadal jednak wolę prawdziwą klawiaturę niż tylko dotykową.

      NintendoPassion

      Listopad 20, 2009 at 12:50

  5. Nie jestem fanatykiem Appla.
    Muszę jednak przyznać że unixowy system z tak ogromną ilością bardzo dobrego i stabilnego oprogramowania, w telefonie, który ma w sobie prawie wszystko co mieć powinien daje możliwości jakich nie daje żaden inny telefon z jakimkolwiek innym oprogramowaniem. Samo stawianie ssh, apacza czy czegokolwiek linuxowego czy modyfikowanie debów i ipa czy idąc dalej wgląd w procesy i statystyki z poziomu konsoli w telefonie to dla mnie frajda. Wydaj mi się że nudzić się nie można. Poza tym ten ekran dotykowy. Rewelacja. Nie widzę konkurenta w tym momencie.
    Ale jakby co to nie pracuję w dziale marketingu Appla 🙂

    Ktoś

    Listopad 20, 2009 at 11:20

    • Nie, troche przesadzasz. Stabilny=bardzo ubogi, mozliwości jakichkolwiek zmian = albo jailbreak albo kiepskie aplikacje z itunes.

      marcinbojko

      Listopad 20, 2009 at 15:01


Możliwość komentowania jest wyłączona.

